SERVICEANMÄLAN

De nya skärpta råden innebär att vi endast utför akuta åtgärder i lägenheten, detta gäller även de kommunala boendena. Ett akut ärende är när lägenheten är strömlös eller har andra elfel, vattenläckor eller avloppsstopp. Akut är även om hela spisen, kylen, frysen eller tvättmaskinen inte fungerar. Övriga ärenden får vänta tills restriktionerna upphävs och här ber vi om ert tålamod. Vi kommer att hantera ärenden och utföra åtgärder så snart vi kan men det kommer ta längre tid än vanligt. För äldre hyresgäster och hyresgäster med funktionsnedsättning åtgärdar vi särskilda ärenden. Hyresgästen ska vid åtgärd i lägenheten helst inte vara i lägenheten alt. i annat avskilt rum. 


Din serviceanmälan kan du på ett snabbt och enkelt sätt göra via webben. Du har möjlighet att göra den dygnet runt och du slipper tänka på öppettider och telefonköer. När du gör en serviceanmälan på vår hemsida kommer den fram direkt. 

När du är inloggad kan du följa dina serviceanmälningar under Mina ärenden

Bor du i en nybyggd fastighet eller nyrenoverad lägenhet?

Då har entreprenören ansvar över serviceanmälan - ett så kallat garantiärende. Entreprenören har 2 månader på sig att åtgärda inkomma serviceärenden. Vilket innebär att ditt ärende kan ta längre tid än väntat på att få åtgärdat. 

Detta gäller inte när ärendet är av akut slag exempelvis vattenläcka, söndrigt kylskåp etc.

 

Akuta fel utanför kontorstid:
Ring Securitas på 010- 470 51 50